יום שבת, 30 במאי 2009

תעמולת בחירות מנומנמת

שוב הגיע זמן בחירות. הפעם לפרלמנט של האיחוד האירופאי. הפינלנדים, כמו שאר אזרחי המדינות השייכות לאיחוד, בוחרים את נציגיהם לפרלמנט.

השבוע נפתחו הקלפיות להצבעה מוקדמת, כשיום הבחירות הרשמי הוא השביעי ליוני. הבחירות לפרלמנט של האיחוד לא ממש מעניינות את רוב הציבור שעוסק כרגע בהכנות לחופשת הקיץ, לכן ההצבעה המוקדמת נועדה גם בשביל לעודד יותר אנשים להצביע (גם בבחירות המקומיות יש הצבעה מוקדמת). מעבר לקשקשת הבחירות הרגילה בטלוויזיה, הנסיון לעורר את הציבור מתאפיין גם בבחירת מיקום הקלפיות המוקדמות - סופרמרקטים וספריות. למרות זאת, אחוז ההצבעה לא צפוי לעבור את ה-50 אחוז. כמו בשאר מדינות האיחוד.

משהו קטן שהייתי ברצון מייבא לישראל הוא תעמולת הבחירות המקומית. תשכחו מכל הפליירים שתלויים על עצים, מדבקות על מכוניות, פוסטרים ופלקטים על איי תנועה, או שאר לכלוכי בחירות שמתעופפים ברוח עד הבחירות הבאות. התעמולה המקומית נתלית במקומות מסודרים על פלטפורמות שמיועדות לכך. יש גם פרצופים (עם מספר ההצבעה שלהם) על אוטובוסים, מועמדים שמשוחחים עם פנסיונרים בככר העיר (ומחלקים פליירים), ופופוליטיקה מנומנמת בטלוויזיה. שום דבר שמזכיר את ג'ונגל הבחירות של ישראל.

הפלטפורמה הזאת צולמה בקירבת אחד הסופרמרקטים שבו מתקיימת ההצבעה המוקדמת.


שבוע טוב!

2 תגובות:

smaak אמר/ה...

גם אני חשבתי על זה!
כאן אמנם לא בנו לוחות מיוחדים, אבל השילוט נמצא במקומות ספציפיים ביותר. התעמולה מסתכמת בשליחת חומרים פרסומיים בדואר- ואת אלה אפשר לזרוק מיידית לארגז מיחזור הנייר :)

אתה צריך לכתוב בתדירות קצת יותר גבוהה! התגעגענו!

eyal. אמר/ה...

לוחות!! טוב שהזכרת לי! שעות חשבתי איך לקרוא לזה.
היום גם קראתי ידיעה בעיתון המקומי על כך שחלק מהפלקטים שמודבקים על הלוחות, מושחתים כמעט מדי יום. אז אולי בכל זאת יש קצת דמיון לבחירות בישראל..


באמת עבר קצת יותר מדי זמן מהפוסט הקודם. נשתדל לעורר את המוזה :)